Statistică, excel, cifre, calcule

08.02.2021

Coincidență sau nu, am ales să aduc vorba despre statistică fix în anul 2021 când se anunță recensământul populației. Îmi place statistica în general. Ca și organizarea, ordinea, de altfel. Deși mi s-a părut grea matematica de-a lungul timpului, mă fascinează calculele când se bazează pe realitate. După ce filosofezi, citești, ții pasul cu știrile, petreci timpul vizionând un clip sau gătind, parcă merge și altceva. Ceva clar, scurt pe 2, exact, ca 1+1=2.

Nu știu cât de mulți s-au gândit la asta, dar eu m-am apucat de ceva timp să țin o evidență cu: facturi utilități, alimentare cu carburant, bonuri fiscale de cumpărături și să fac statistici. Bineînțeles, firea mea organizată e la zi și cu arhivarea fizică a acestora. Când ții totul în ordine, găsești ce cauți cu ochii închiși și scutești mult timp prețios. 

Bonuri de cumpărături: astfel pot afla de unde facem cel mai des cumpărăturile, de căte ori se repetă fiecare aliment, cât am cheltuit pe o lună și alte filtre dorite.

Lumină, internet+cablu, gaze, apometre, chirie. Contabilitate?! Cam da. Cred că ar fi util ca și copiii din clasele V-VIII să învețe aceste lucruri. Vârsta nu trebuie să fie o piedică, iar atunci cand prezinți modele din realitate, totul incepe să aibă sens. Deși pare dur, cred că ar fi ideal ca în cei 8 ani de școală (să nu mai existe liceu sau facultate - nu ar mai fi necesar) să înveți cum trebuie să ții piept vieții, să fii pregătit în orice situație, iar la terminarea acestor 8 clase să te poți angaja, să fii instruit și remunerat corect, apreciat pentru efort și profesionalism. Să fii mândru, nu să te rușinezi că ai doar 8 clase. 

O idee, poate trăsnită, ar fi să fie angajați pe nedeterminat la 12 firme pe un singur contract de muncă, câte o firmă pentru fiecare lună. Astfel ar deveni multifuncționali, nu și-ar pierde interesul, ar avea colegi, experiențe și trasee noi până la serviciu. Această idee ar fi potrivită mai mult pentru persoanele active și dornice de lucruri noi, inedite. După încheierea anului, fiecare revine la prima firmă unde va sta o lună. 

Pandemia din anul 2020 a scos la suprafață care ar fi de fapt necesitățile și care sunt domeniile de care nu ne putem lipsi. 

Să revin:

Cam asta iese când te joci prin excel. O nimica toată, dar, totul are un început.

© 2020 Blogul ”Spirit Creativ”. Toate drepturile rezervate.
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți